Bandung Trip (Part 3) - Must Visit Place

Yeay! Sally dah review pasal makanan di Bandung, now! Kita bergerak ke tempat-tempat yang perlu di lawati…omputih kata ape, “Must visit place”…hahaha…boleh gitu??

Yes! Even though semua orang tau yang Bandung terkenal sebagai shopping heaven’s, tapi at the same time ada tempat-tempat yang famous Amos boleh dilawati…

1. KAWAH PUTIH

Kawah putih ni antara kawah gunung berapi, dia cantik…and nampak tak air dia warna putih ?? kawah ni tak boleh pegang…boleh tengok jer…please jangan buat muka excited nak mandi or berenang pulak yer…most important, jangan terlalu lama berada di kawasan kawah tu…sebab bau sulfur yang keluar dari kawah tu sangat kuat dan boleh kasi kita pening…sally ada kat kawasan tu dalam lebih kurang 10 minit jer…sebab tak tahan!!




ambik gambar dgn pak supir nya :)


 
2. TANGKUBAN PARAHU

Kisah TangkubanParahu atau Sangkuriang , boleh baca sendiri…yang best nya cuma dia berada di puncak, so sejuk sangat…rasa macam kat Cameron kot! Kat sini kawah yang paling femes ialah kawah Ratu, kalau tak silap sally…kawah ni masih lagi aktif…masa second time sally g Bandung, Tangkuban Parahu ni ditutup…atas seba-sebab keselamatan.

Kalau nak lebih trill or nak rasa jungle trekking, boleh la ke kaunter pertanyaan dan mintak seorang pemandu pelancong utk ke Kawah Domas…tapi sally sarankan tak payah la…sumpah penat!! Lebih 4 jam dalam hutan tu utk pergi dan balik!!! pulak takde warm up semua...confirm balik kaki kejang wehhh!




kat belakang tu Kawah Ratu


at last sampai jugak Kawah Domas


boleh masak telur rebus...so, boleh agak tak berapa panas?

3. LADANG STRAWBERRY or KAVLING STRAWBERRY

Kat sini banyak taman yang tanam strawberry, blueberry…kita boleh petik sendiri dan makan fresh-fresh…best gila!! Sebabkan kawasan yg sejuk, so buah-buah dia mmg manis…alaaa…macam kalau kita g Cameron, kan buah dia sedap…manis jer…macam sally...hehehe


ni kakak kite...cantik kan dia?? tak macam kita! :)



4. TRANS STUDIO

Sally sarankan korang pergi on weekdays…sebab harga weekdays and weekend tak sama…Trans Studio ni most likely macam Genting Kota Keriangan kita la…cume dalam ni ada lebih kurang 20 games…tak best sangat pun…biasa jer…ni link ke TRANSSTUDIO OFFICIAL WEBSITE




hello! dalam ni pun ada Eiffel Tower okay? sila jeles!


pintu keluar utk roller coaster...sila la cuba...mesti balik menangis! hahaha....

5. KOLAM AIR PANAS

Hehehe…kat Malaysia pun ada kan?? Tapi kat sini ada banyak sikit pilihan…air yg air extra hot, yg biasa-biasa…and yg untuk tempat mandi pun ada…untuk rendam kaki…banyak lagi la…alaaa…macam tak biasa g kolam air panas kan??

So far, yang ni jer tempat yang bagi sally wajib di lawati…dah alang-alang ke negara orang…apa la salahnya kita belajar serba sedikit tentang negara, adat resam dorang…kan?? Hehehe…nanti ada masa sally update lagi pasal tempat shopping! Gurlsss please don’t miss out!!

Post a Comment

0 Comments